Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Sob 15:41, 08 Sty 2011    Temat postu:

Będzie trzeba – wylądujemy w Łucku

Na czas EURO 2012 Lotnisko wojskowe w Łucku uznano za zapasowe dla lotniska we Lwowie. Administracja obwodowa w Łucku pracuje nad przygotowanie materiałów, które należy złożyć w Ministerstwie transportu i Łączności Ukrainy.
Gość
PostWysłany: Sob 15:40, 08 Sty 2011    Temat postu:

Spotkanie przedstawicieli miast – gospodarzy EURO-2012 z ekspertami UEFA

W trakcie spotkania, które miało miejsce w Kijowie, przedstawiciel każdego miasta ukraińskiego miał godzinę na zaprezentowanie stanu projektu stadionu, począwszy od architektury, skończywszy na finansowaniu. Jeśli mowa o architekturze, to chodziło o to, czy projekt stadionu odpowiada normom UEFA, ma on odpowiednią ilość miejsc, drogi ewakuacyjne, dojazdowe, czy została opracowana koncepcja medyczna oraz koncepcja świadczenia usług i bezpieczeństwa na stadionie.

W trakcie omawiania problemu finansowego ważną rolę odegrały ryzyka, które wynikają w trakcie realizacji projektu. Jeśli chodzi o Lwów, to zaznaczono, że został zatwierdzony projekt szkicowy stadionu, odpowiadającego wymogom UEFA ze względu na ilość miejsc. Opracowano schemat wejścia kibiców na stadion oraz ich rozlokowania w sektorach, system ewakuacji, opracowano też działania w zakresie bezpieczeństwa.

Poza tym, ekspertów UEFA interesowała sprawa grafiku projektowania oraz otrzymania dokumentacji zezwalającej na budownicttwo stadionu lwowskiego. Przewiduje się, że załatwienie tych formalności zostanie sfinalizowane w ciągu 30-45 dni. Takie terminy są przewidziane w projekcie i nie będzie żadnej zwłoki z rozpoczęciem prac budowlanych. Tak uważa dyrektor departamentu EURO-2012 Oleg Zasadny.
Gość
PostWysłany: Sob 15:39, 08 Sty 2011    Temat postu:

EURO-2012 – budownictwo oraz infrastruktura

Taką nazwę miało seminarium, zorganizowane we Lwowie z inicjatywy Austriackiej Misji Gospodarczej na Ukrainie. W seminarium uczestniczyli przedstawiciele 13 austriackich spółek biznesowych, kierownictwo lwowskiej Administracji Obwodowej i Lwowskiej Rady Miejskiej oraz firmy ukraińskie. Przedstawiciel Austriackiej Izby Gospodarczej Heinz Walter zaznaczył, że przedstawiciele Austrii mogą przekazać swe doświadczenie w zakresie budownictwa, komunikacji etc. I zaprosił do Austrii delegację z Ukrainy.

Dotychczasowe inwestycje austriackie stanowią ponad 10% inwestycji zagranicznych. Dla rozwoju biznesu austriackiego we Lwowie zaproponowano wykorzystanie wolnych działek gruntu z doprowadzonymi do nich mediami, a także wykorzystanie wolnych powierzchni produkcyjnych, na których Austriacy mogą ulokować swoje zakłady produkcyjne i rozwijać swój biznes. Pracownikami firm austriackich mogą też zostać przynajmniej niektórzy lwowscy studenci, których jest obecnie 150 tysięcy.
Gość
PostWysłany: Sob 15:37, 08 Sty 2011    Temat postu:

O rekonstrukcji lotniska we Lwowie oraz infrastrukturze komunikacyjnej


Na EURO-2012” spora ilość gości z Europy przybędzie drogą powietrzną. lotnisko lwowskie należy do największych na Ukrainie zachodniej. Największe na Ukrainie lotnisko jest w Kijowie, natomiast w promieniu 400-500 kilometrów od Lwowa takich, jak w tym mieście, lotnisk nie ma.

Daje to niepowtarzalną możliwość do rozwoju systemu ruchu lotniczego. Na rekonstrukcję lotniska we Lwowie przyznano 140 milionów euro. O tym poinformował Oleg Wilura, zastępca dyrektora departamentu EURO-2012 we Lwowskiej Radzie Miejskiej.

Przewiduje się też wybudowanie sześciu nowych przejść granicznych z Polską. Na drodze ruchu od dworca kolejowego we Lwowie do stadionu zostanie wybudowanych kilka węzłów transportowych, nowych ulic. Przewiduje się rekonstrukcję 100 km dróg istniejących i budowę 20 km dróg nowych. Rozpoczęły się prace nad wyłożeniem linii tramwajowej do Sichowa - największej dzielnicy mieszkaniowej w mieście.

Przewiduje się też połączenie trolejbusowe Sichowa, w którym niebawem ma powstać park, z ulicą Stryjską. Powstaną nowe linie trolejbusowe, biegnące od lotniska i od dworca kolejowego, a także wydłużone zostaną linie trolejbusowe, łączące strefę stadionu z centrum miasta. Przewidziany jest zakup ponad 70 nowych tramwajów i trolejbusów.
Gość
PostWysłany: Sob 15:35, 08 Sty 2011    Temat postu: Sprawdzano stan przygotowania hoteli

W dniach 2-3 czerwca do Lwowa przyjeżdżała grupa robocza ds. Monitorowania realizacji projektów inwestycyjnych, poświęconych budowie i rekonstrukcji sieci hotelowej w ramach przygotowania i przeprowadzenia na Ukrainie finałów mistrzostw Europy w piłce nożnej EURO 2012.

W grupie roboczej byli przedstawiciele Ministerstwa Kultury i Turystyki, odpowiedniej służby państwowej, Ministerstwa Gospodarki Narodowej, Federacji piłki nożnej Ukrainy i innych struktur. Wyjazdowa grupa robocza zapoznała się ze stanem przygotowania czynnych hoteli oraz tych, które są budowane czy rekonstruowane.

Także została rozpatrzona kwestia działek, udostępnianych pod budowę obiektów i hoteli, które zaplanowano wybudować. Poza tym, przedstawiciele grupy przeprowadzą szereg spotkań z wyznaczonymi inwestorami obiektów, które weszły do miejskiego oraz obwodowego programu przygotowania w celu uogólnienia informacji w sprawie realizacji wyżej zaznaczonych projektów inwestycyjnych.
Gość
PostWysłany: Sob 15:35, 08 Sty 2011    Temat postu: Wiadomości Lwowskiej Rady Miejskiej

We Lwowie został zatwierdzony projekt szkicowy stadionu na EURO 2012

Odbyło się posiedzenie rady urbanistycznej, na którym został zatwierdzony projekt szkicowy stadionu dla przeprowadzenia Mistrzostw Europy w piłce nożnej 2012 we Lwowie. Podczas posiedzenia omówiono sytuację urbanistyczną, plan generalny oraz dojazd do stadionu we Lwowie. Dużą uwagę w koncepcji projektowania stadionu zwrócono na parkingi. Dla obsługiwania personelu i VIP gości wydzielono 1593 miejsc parkingowych. Terytorium dla furgonów oraz wozów transmisyjnych będzie stanowiło 6000 m kw. Pod względem planowania architektury i budowy, stadion odpowiada wymogom UEFA, liczba miejsc siedzących będzie stanowiła 33.400.

W tym - ok. 300 miejsc – dla gości honorowych w pobliżu strefy VIP na trzecim poziomie oraz ok. 150 miejsc - w strefie na czwartym poziomie. Oprócz tego omówione zostaną rozmieszczenie oraz przeznaczenie wszystkich części konstrukcji stadionu, a mianowicie, budynków nieprodukcyjnych, pola do gry, tarasu rozdzielczego, dachu nad trybunami.

W części wyposażenia inżynieryjnego zaprojektowany stadion będzie odpowiadał wszystkim funkcjonalnym wymogom UEFA na EURO 2012, w tym ze względu na rezerwowe źródła zasilania, oświetlenia i telewizji, system udźwiękowienia, urządzenia telekomunikacji, system bezpieczeństwa i dostępu, a także telebimu na północy i południu. Dla zapewnienia bezpieczeństwa widzów na stadionie będą wykorzystane najnowsze konstrukcyjne i organizacyjne instalacje przeciwpożarowe. Zaproponowane przedsięwzięcia są oparte o odpowiednie reguły Norm Europejskich, które działają w całej Europie i są podstawą prawną dla budowy stadionów na Mistrzostwa Świata w 2006 roku oraz na Mistrzostwa Europy w 2008 roku.

W posiedzeniu uczestniczyli: Dyrektor Arnika sp. z o.o. Wołodymyr Sledź, który jest autorem projektu szkicowego, architekt instytutu "Miastoprojekt" Petro Krupa, profesor katedry urbanistyki Uniwersytetu Narodowego Politechnika Lwowska Bohdan Posadśkyj. Liczba ogólna uczestników rady – 30 architektów ze strony ukraińskiej oraz austriackiej. Podczas posiedzenia rady architekci z austriackiego "Biura Konstruktorskiego Alberta Wimmera" zaprezentowali projekt szkicowy przyszłego stadionu. "Mistoproekt” złożył swoje propozycje w sprawie adaptacji projektu stadionu do ukraińskich wymogów i specyfiki.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group