Forum Sokal  - historia i dzień dzisiejszy miasta i rejonu Strona Główna Sokal - historia i dzień dzisiejszy miasta i rejonu
Odwiedź Sokalszczyznę - rejon w województwie lwowskim
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Linia kolejowa HREBENNE - SOKAL Zabuże

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Sokal - historia i dzień dzisiejszy miasta i rejonu Strona Główna -> Historia i dzień dzisiejszy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kolejarz
Gość






PostWysłany: Śro 10:03, 23 Lut 2011    Temat postu: Linia kolejowa HREBENNE - SOKAL Zabuże

Tytulowa tabela 107 nie oznacza wspolczesnej linii Sedziszow - Tunel - Krakow a zapomniana przez Boga i ludzi, istniejaca raptem 3 lata linie Hrebenne- Sokal Zabuze a znajdujaca sie w owczesnej tabeli 107.
Wszystko przez Kongres Wiedenski.


Gdy miedzy balami a hucznymi ucztami podejmowano decyzje o nowym podziale poharatej przez Napoleona Europy. Biedny skrawek terenu miedzy Rawa Ruska a Sokalem na ktorym lezy linia Hrebenne - Sokal dostal sie pod panowanie Cesarza Austrii Franciszka I.

10 lat pozniej w Anglii otwarto pierwsza na swiecie linie kolejowa laczaca Stockton z Darlington. 50 lat pozniej kiedy to o Malym Kapralu juz nikt nie pamietal i tylko krecil sie on w glowie Lwa Tolstoja co zaskutkowalo rosyjska epopeja narodowa "Wojna i Pokoj".

Mniej wiecej w tym czasie grupa ludzi na codzien paradujacych w pikelhaubach zastanawiala sie jak wykorzystac powstaly 40 lat wczesniej wynalazek zwany koleja zelazna do swych strategicznych celow.

Skutkiem tyvh przemyslen bylo oplecenie calej podwojnej monarchii siecia linii kolei zelanej. W zamierzeniach austriackiej generalicji kolej miala sluzyc do szybkiego i bezpiecznego przerzutu wojsk i zaopatrzenia na front w przyszlosci toczonych wojen. Linie kolejowe byly projektowane w ten sposob, ze przebiegaly wzdluz granic w odleglosci od 20 do 30 kilometrow.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 10:06, 23 Lut 2011    Temat postu:

W Rosji po drugiej stronie granicy rosyjscy generalowie przygraniczna strefe bezkolejowa rozszerzyli do mniej wiecej od 70 do 80 kilometrow. Skutkiem takiego podejscia do kolei z dwoch stron granicy byl uklad linii kolejowych ktorego skutki mozna ogladac do dzis.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kolejarz
Gość






PostWysłany: Śro 10:06, 23 Lut 2011    Temat postu:

Pierwsza linia kolei zelaznej wybudowana w tym rejonie byla linia Jaroslaw - Sokal (1884) o dlugosci 151 km (tabela 165 owczenego rokladu jazdy). Przebiegala ona wzdluz granicy z Rosja. W przeciwienstwie do Rosjan Austriacy gesto projektowali stacje i przystanki. Na rzeczonej linii wybudowano 23 stacje i przystanki co daje 7 kilometrowa srednia odlegosci miedzy stacjami. Po drugiej stronie granicy na Drodze Zelaznej Nadwislanskiej miedzy Iwanogorodem a Chelmem bylo 14 stacji co daje sredenia odlegosci miedzy stacjami w ilosci 10 kilometrow. Mialo to oczywiscie swoje przelozenie na przepustowosci linii.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Sokal - historia i dzień dzisiejszy miasta i rejonu Strona Główna -> Historia i dzień dzisiejszy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin